A co na to děti?

Jak na náš přístup k cizímu jazyku reagují děti? Na dotaz, co se dnes naučily často odpoví, že “nic”. Nepřijde jim totiž, že by se cokoliv učily. S čistajasna si ale doma začnou popěvovat písničku z našeho programu, nebo si vyžádají od rodiče pití tím, že řeknou: “water, please” a co je nejdůležitější, na další den strávený s First Steps, se moc těší.

A přesně o to nám jde. Chceme, aby se děti náš program bavil. Nutně si nemusí uvědomovat, jaký pokrok udělaly. Ale každému dítěti se pocit z celého dne postupně zlepšuje tím, že se situace opakují a ono pak rozumí čím dál tím víc.

To jak rychle se to stane, jak rychle začne přirozeně rozumět, jak rychle začne opakovat po lektorovi, co říká, to se samozřejmě liší dítě od dítěte. Nejdůležitější nicméně je, že dítě přišlo do kontaktu s cizím jazykem v pozitivním prostředí a ten pocit by měl vytrvat do dospělosti. Jen je nutné jako rodič dát jim důvěru a vytrvat. Na dlouhodobý přínos si sice počkáme, ale není nic lepšího než pozorovat spokojené dítě.